dilluns, d’agost 31, 2009

Le Grand Raid des Pyrénées

Carros de Foc

EPIC TRAIL

Aquesta setmana passada hi han hagut diferents curses/rutes/competicions on han pres part alguns dels nostres amics/gues. A part tambè s'ha disputat l'UTMB, on Kilian Jornet ha tornat a demostrar que ara per ara és el dominador mundial d'aquest tipus d'esport. El més trist de tot és que desprès d'uns dies en que l'atletisme semblava que prenia una mica de rellevància tot ha tornat a la "normalitat" i el futbol torna a copsar totes les notícies esportives. Tenim a casa nostra el millors esportistes d'aquesta modalitat i no se'ls hi fa ni cas. Una llàstima.

JaumeG ha dit...

Com he sigut testimoni eccepció i nó de desepció, us faré un petit resum de l'Ultra dels pyrenes que diuen els francesos:
Vam sortir el JosepMª (que era l'unic de nosaltres que la va correr), la Berna i jo, el dijuos vers el pirineu gavatxo, amb molt bon temps. Fem els tràmits pertinents, i ha dormir que demà matinem..., la sortida a les cinc del mati, uns cinc-cents paius i paies van començar a correr amb un dia tot nubol i enboirat, i de nit clar, adeu, adeu, arbuar, curash, brabu, etc, etc, tot aixo que diuen els francesos, i au tots a correr muntanya amunt, i la berna i jo cap a dormir que encara era d'hora per estar per el mon.
Despres d'esmorzar com a senyors vam anar a veure si els podiem trobar per algun lloc, aixi dons que vam fer el coll de Aspen i tot pujant el Tourmalet, ja veiem la gent de la cursa, entre ells al DavidP, (que dema al mati surtira a fer la curta de 75km., a tot l'hi diuen curt), i ens comuniquen que fem tard i que ja han pasat per aquell punt, pero que tots van be, total de perdidos al rio, com que no te remei, ens anem cap el coll de Tourmalet en mig d'una boira que no es veia re de res, al arrivar al cap d'amunt ens vam parar a fer un cafeto al restaurant que hi ha al mateix coll, molt tipic i ple de records del pas dels diversos tours de frança que hi han pasat. En tot aixo arriva el Ramon de Huesca, i l'hi dic que hi ha un punt baixant del coll que caminant una mica coincidim amb ells, dit i fet cap aball que fa baixada, deixem els cotxes i caminem prop d'una horeta i casualitat de casualitats trobem a els corredors pero el Josep Mª, fa un minut que acaba de pasar, (tot aixo amb una boira que no s'hi veia a mes de cinc metres), mecagunsantprepucidivi, un altre vegada que el perdem per poc, es deu creure que pasem d'ell, au! tornem cap el cotxe i fins al seguent punt que ja es al km. 66 de la cursa, ara si que arrivem d'hora ja que veiem pasar els primers, dons a esperar toca, i pasades unes tres hores ja veiem al nostre heroi tot solet que arriva al control, i ens diu que es trova be, i que anirà fent xinuxanu, ell menja una mica (nosaltres encara no haviem menjat res des de l'esmorzar i ara eren les tres o les quatre), es recupera i tornemi que no ha estat res, acaban d'arrivar la reyes, la montse, amb els de tortosa, que tambe s'hidraten mengen i tiren amunt, ara ja ells ja segueixen preparats per pasar la nit i nosaltres tornem vers l'hotel, pero hem de tornar a pasar el Tourmalet, i l'Aspen unes dues hores la tornada dels collons i segueix la boira densa, un cop arrivats a sopar i a dormir.
A l'endemà segueix la boira, avui a les cinc ha surtit el DavidP, amb mes gent de tortosa, a fer la curta, sembla que el dia es va obrint, i pel voltant de les tres arrivan juntets el JosepMª, i la Reyes, fets caldo despres d'estar corrent 33h.44min., pero amb un bon temps ja que son els 73 i 74 de la general, ames la Reyes fa segona femenina (una maquina aquesta noia), ara ja nomes queda la arrivada del David que cap a les dotze de la nit el truco i em diu que ha tingut que abandonar quant ja nomes l'hi quedaba la ultima baixada (1400m de desnivell)fins al poble, per problemes estomacals (quina llastima).
A l'endemà per al poble tot son ays!! i uys!!, dels corredors que semblen (chiquitos de la calzada) quan caminen, avui sí, fot un sol que crema les pedres i per fi veiem les muntanyes que ens envolten. Ooohhhh!!!! que bonic.

Jo un altre cop ha dit...

Ostia quin rotllo que he fotut, no m'en havia donat conte fins que l'he vist publicat.

Joanjo ha dit...

Jo us passo el link amb les FOTOS EPIC TRAIL (aviso: n'hi han unes quantes...). Nomès dir que és una ruta molt bonica i molt ben organitzada, i alhora dursíssima amb ports de muntanya per pistes i senderons que et feien esdorçar-te al màxim. Ha valgut la pena.