diumenge, de juliol 05, 2009

ULTRATRAIL D'ANDORRA 4 JULIOL 2009

Amigüit@s!!!
De moment penjo les fotos que vaig poder anar fent durant la cursa. Quan pugui i tingui una mica "d'esma" ja explicaré/m com va anar tot. Nomès dir que va ser duríssima, tot i que van haver de modificar el recorregut degut al mal temps.
CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS

Monrasin ha dit...

Muy bien campeones!
Enhorabuena a todos!

Joanjo ha dit...

Escric la crònica de cursa, prepareu-vos per que hi ha rollo, eh?

Vam sortir la nit de divendres a dissabte des d'Arcalís. Jo personalment em vaig començar a acollonir quan estavem allí dalt i això no pot ser. Per enfrontar-te a un repte així t'has de preparar a fons tant física com psicològicament i jo en aquesta ocasió no vaig fer ni una cosa ni l'altre. El resultat és un patiment innecessari ja que quan el "coco" diu que no tot funciona malament.
Vam començar la primera pujada de "nomès" 1200 D+ i allí la cosa ja no petava gairbé. Per postres al primer control (allà a les 2 de la matinada), el Jaume G desprès d'un gran esforç i patiment ha de parar degut als problemes físics. Aquest és el primer cop moral, mirem de dir-li que esperem una estona a veure si es recupera però els problemes gàstrics li fan pagar el preu més alt.
Seguim amunt i al cap de poc comença a ploure, i poc desprès cau una tormenta electrica que feia posar els pels de punta. MARE MEVA QUINA POR!!! li dic al tete i a l'Àngel que si això seguiex jo plego. Arribem al Refugi de pla de l'estany (on en teoria hi havia una avituallament mitjanament acceptable) i la cursa està neutralitzada...."perfecte" penso jo...hi ha un caos brutal. Al final arranca la cursa un altre cop i anem cap al Coll del Malhivern (no es puja al Comapedrosa). Segueix tornant i llampegant però tirem amunt, jo em giro cap el Tete i li dic textualment: si tirem endavant saps que l'estem cagant, no? Doncs apa, cap amunt enmig d'una processó de participants, per la tartera, ara para ara arrenca. El millor de tot va ser arribar a dalt i veure com es feia de dia i el pobre que estava al coll amb un sac de gemecs tocant cançons (quina moral!)
El descens va ser el millor de la cursa, per la tartera vaig disfrutar com un nen, i així vam arribar al refugi de comapredrosa: 30km, uns 2000mD+ i 8h!!! encara quedaven 70km i més de 5000m de D+. La que ens espera!
A partir d'allí torna la menjada de bola i ja tinc decidit de plegar al Pont de la Margineda (km 50-60) desprès d'un tram de no se quants km per asfalt que fan molt de mal.

Joanjo ha dit...

Arribem al Pont de la Margineda i ens trobem amb el Jaume G, el DavidPe, Monrasin, Maria i Ana. Ens diuen que nomès queden 30 km perque han retallat el recorregut pel mal temps. Això fa que em decideixi a seguir, a partir d'aquí ens acompanya el Paco de la UEC de Tortosa (gran ajuda moral). No menjo res per que els avituallaments són penosos, em prenc un gel que vaig agafar de la cursa de la setmana passada. Fa molt calor i fem un desnivell de 1300m + fins al Refugi de Prat Primer. En aquest troç tant el tete com jo tenim dos defalliments, però en aquestes curses hi ha temps de tot...de yuyus i recuperacions...total, que els 30km que van dir que quedaven al final es van convertir en uns 50km, combinant pistes i senderons amb trams d'asfalt. En un avituallament a les 15 hores de cursa trobo per fi menjar calent: em menjo 2 plats d'arros bullit amb salsa i formatge. A Canillo (quan queden 10km) em prenc un caldo calent i salat: QUE BOOOO !!! i més desprès de l'aiguat i pedregada que ens ha agafat per la Vall de Madriu. De Canillo pujem al coll d'ordino amb l'Àngel marcant un ritme acollonant i baixem pel GR fins a Ordino.
En total hem fet 21h45', m'han sortit 5500m D+ i diuen que entre 95-100km tot i la modificació del recorregut.
Crec que si s'arriba a poder fer l'ultra sencer i sense modificacions ben poca gent l'hauria acabat o hauria entrat dins de l'horari previst.
Felicitacions al JosepMª Benavent (estàs fort, paio!), al Toni (està passant una segona joventut), donar les gràcies al Tete, l'Àngel i Paco de Tortosa per l'ajut moral en els moments de defalliment psicològic que vaig tenir. I sobretot donar mols ànims al Jaume G i a l'Ismael. Espero que us recupereu ben aviat.
He tornat a fer el que més m'agrada, amb el meu germà i els meus amics. Ho he tornat a passar malament en cursa, he notat de nou les sensacions que creia oblidades, he tornat a lluitar contra mi mateix i les meves menjades de bola.
Estic content, em van dir que no podria fer res més i ho torno a fer tot.
"L'única lluita que es perd és la que s'abandona"

cafetera man... ha dit...

Enhorabona a tots...
esteu fets unes besties,fins a la tarda.

Josep ha dit...

Molt be Joanjo per la crónica.
Enhora bona a tots.
Ja voldria jo havè estat també fen l`índiu per allí.
Aveure si algun dia us veig, si puc fer algun entreno amb vosaltres.

leo ha dit...

Enhorabona nens !!!!

Només de llegir-te em canso,
felicitats Joanjo returns !!! ;-)

david c. ha dit...

Felicitats a tots els que heu acabat i per supossat als que no heu acabat dobles felicitacions per haver-ho intentat que sou tots uns màquines. Se m´ha posat la "gallina de piel" llegint el teu comentari Joanjo. BRUTAL!!!!

JaumeG ha dit...

Gràcies per les fotos. Quins collons que tens JJ, anar fent fotos i correr una ultra.
Molt bona la cronica, quins sentiments... ets un romantic!!!

joanjo ha dit...

Que tal? m'ha quedat peliculero, eh???

JaumeG ha dit...

CRONICA D'UN ABANDONAMENT:

Com que la durada de la meva cursa va ser curta la crònica també ho serà...
Ja avanç de la sortida la diarrea va fer la seva aparició, "corrre, corrre que me cago encima", i per sort darrera del pabello d'Ordino hi havia un descampat amb poca llum que va ser el lloc on vaig poder arrivar avanç de l'espectacle de música i batut de xocolata que va queda en aquest cami. Acte seguit haig de tornar a correr per agafar el bus, que despres d'una hora d'estar esperant-l'ho acababa d'arrivar...
Pujem tots adalt, be, tots no!, només m'esperaven els Barris, el Bena i l'Angel, els altres ja havien agafat un bus avanç. Adalt del bus intento relaxar-me, però arriva deseguida a Arcalis, au! cap abaix, allo estaba a tope de gent entre corredors i acampanyants, tots fent fotos, videos, etc...molt mediatic, TV3, TV2, ...Tvistoinomacuerdo.
Per donar la sortida un castell de focs artificials (ni punt de comparació amb els que fem aqui...), i de mùsica em sembla recordar que era un cantant d'opera, al acabar tot-hom a correr, el primer tram era baixada per pista i despres per cami estret, ...tots corriem molt, però al arrivar a Llorts, la cosa comença a picar amunt, i clar les meves piles van començar a fer figa, jo anava ja atope i la gent no parava d'adelantar-me, primer pensaba que ells anaban massa ràpid, però despres ja vaig veure que el que anava malament era jo, total que m'estava fonent i els altres m'adelantaven tot xerrant...quina rabia!!, com que veia que la cosa no anava millorant sino tot al contrari, al arrivar al primer control vaig decidir plegar, (ei!! vaig ser el primer de la cursa en plegar,...patetic).
Enhorabona a tots els que veu acabar, sou uns cracs (quant sigui gran vull ser com valtros...).
Be, ens veiem avui al entrenu...

EU ha dit...

ENHORABONA A TOTS, SOU UNS CRACKS!!!

No, el crack ets tu.

I recuperat aviat, que si no és com si a la taula li faltés una pota!!!

ismael ha dit...

Hola troter@s:
Malauradament jo també he de fer una crònica d´un abandonament.
A la marató de Canfranc hem vaig desgraciar les ungles dels peus i a Andorra ja va ser el desastre total. En les pujades no hem feia gaire mal però en les baixades el dolor era insoportable i el descens fins al refugi Comapedrosa hem va mortificar. Allà vaig demanar consell mèdic al Joanjo que no ho va veure gens bé. Vaig menjar una mica, hem vaig tornar a posar les trabuco, vaig caminar una mica i bé, desgraciadament ja ho vaig acabar de veure clar del tot. Amb penuries vaig arribar fins a Arinsal on sortosament hem va venir a buscar el JaumeG.
Bé, és millor donar el protagonisme als finishers i donar-los una gran felicitació per a tots els superhomes i superdones que vau poder acabar perquè és una ultra realment dura.
Vaig estar en contacte amb el JaumeG perque m´anés informant de com us anava la cursa.
Molt bé a tots!!!

Hola Ismael:

Tal i com tenies l'ungla feia esgarrifar. El que no s'enten és com vas poder arribar fins allí d'aquella manera. Vas fer bé de deixar-ho al refugi del comapedrosa perque ens van allargar el recorregut fins al pont d ela margineda passant per pista, asfalt i un camí empedrat que t'hauria acabat de desgraciar els peus i les ungles.

Al trote tenim bastants experts en això de perdre ungles, i més concretament pots demanar-li al David Palos la seva experiencia amb la seva ungla.

joanto ha dit...

Enhorabona a tots per igual, si algú es planteja aquesta curça i hi va, ja te tot el merit, no importa si la pots acabar o no , moltes felicitats.

Anònim ha dit...

169º Juanjo 19h20`17``
170º Jaumet 19h20`40``

joanjo ha dit...

Encara que a la web digui 19h20', realment en vaig fer 21h45'. Van neutralitzar un troç per que no van poder agafar els temps però aquell temps el vam passar...i tant si el vam passar, perque va ser el més dur: la pujada al Comapedrosa.