dilluns, d’agost 02, 2010

CRÓNICA CAMÍ DELS BONS HOMES (+ avall l'entreno setmanal)

El JaumeG ens fa una crònica dels 3 dies pel Camí dels Bons Homes, de Berga a Montsegur.

Com que em sembla que si no ho faig jo, no ho farà ningú, us faré un petit resum de l’entrenament que vam fer els dies 24, 25 i 26 de juliol.És tracta del Camí dels Bons Homes, o l’últim camí que van fer els Càtars també anomenats els “bons homes”, des de’l Santuari de Queralt fins a morí cremats per el poder eclesiàstic sota el castell de Montsegur (França).

Nosaltres vam sortir de Berga, per fer una mica més, a les 6h, i després de passar pel santuari continuarem vers Gósol, tot passant Peguera (poble desert), per sota de la Gallina Pelada (que es puja durant la marató de Berga), el camí va pujant i baixant continuament per uns bonics boscos i acaba per una llarga pista. De Gósol tornem a pujar tot voltant el Pedraforca, que no vam poder veure per culpa dels núbols i de nou cap avall per una llarguíssima pista que l’anàvem escapsant quant podíem (menys del que volíem), fins a Bagà.
En 10h50min. 61km. I uns 2500m. positius.

De nou sortim ven d’hora a les 5’40h, (del matí), ens espera l’etapa més dura, només sortir quatre kilómetres de carretera, i com nó, ...cap amunt; pasem a bona hora per fer el cafetó pel ref., de S.Jordi, i pujem una mica més i tot avall fins Bellver de Cerdanya uns 12km,. De baixada (quina pallissa), com el dia anterior al arrivar a mitja etapa parem per a fer un àpat, (bocata i birra o coke). Una vegada avituallats continuem vers el sostre del camí, i els seus 1500m, de desnivell de pujada d’un tirón, la “cosa” promet, comencem per carretera, després seguim per pista, deixem la pista per un senderonet, sempre anem tirant amunt, hem de creuar un riuet, i arrivem a Can Jan de la Llosa, per pendrens un refrigeri, i seguim amunt anem canviant els terrenys de cultiu per prats plens de vaques, les vaques per pedres, i quant ja no queden pedres arrivem al coll a plé migdia, a Catalunya fà sol, a França està nubol (cosa dels francesos); i com nó un cop som adalt doncs cap avall fins a Porta, d’allí Porté-Pimorent i de nou amunt per passar aquest cop el Col de Pimorent, i ràpidament que ja començavem a tenir gana fins a l’Hospitalet-pres-Andorre.
En 15h. 71km. I uns 3500m. positius.

Comença la tercera etapa amb el cel totalment tapat i amb molta boira, per sort continuem tirant avall fins a Merenç-les-vals, on comença el constant puja-baixa del dia, la pluja fà acte de presencia, sortosament serà un ara plou, ara no plou, que és força agraït; passem per Orgeis, on una furgoneta ens va barrar el pas, però la vam poder superar amb enginy i tècnica d’encongiment, al poble següent volíem fer l’apat de la jornada, però desgraciadament la gîte d’etapé de Ascon ja no existia, vam seguir fins al següent poble Sorjat on per sort un “super” va fer els fets i amb cafetò i tot, ja vam estar preparats per a seguir vers Comús, on començen les Gorges de la Frau, impresionant per la seva llargada i frondositat, i per les caques de cavalls que n’està ple; de la sortida de les gorges fins a Montsegur hi ha una pujada molt llarga tota plena de fang barrejat amb les esmentades caques, que fà (cagar). . A Montsegur poble situat als peus del seu castell, en el qual va tenir lloc el famós setge durant anys, fins que va caure a mans dels cristians, que van passar per la foguera a tot càtar que hi hagués.
En 12h.20min. 67km. I uns 2000m. positius.
Totals: 38h.10min. 199km. I uns 8000m. positius. “Non stop Berga-Montsegur” 61h20min.
Trote-Càtars: Angel, Enric, JaumeB., JaumeG., JosepMª.
FOTOS JAUMEG
FOTOS JAUMEB

cafetera man... ha dit...

Molt bé Jaume, no esperabem menys de tú, la cronica perfecte i les fotos fan enveija de no haver pasat per aquets indrets, sembla ruta magnifica.
Avui vindre a fer la birra post entreno, per recuperam mes rapid...

JaumeG ha dit...

Seria bo que algú altre dels trote-càtars, fés algun comentari més personal de la propia vivencia, per complimentar el text teòric i sense vida que he fet jo.

joanjo ha dit...

Toni, explica alguna cosa del Ultra Trail de l'Aneto!

Davidph ha dit...

Muy buena crónica Jaumeg!!! si es que te prodigas poco, con la calidad literaria que tienes!!!
Por lo que cuentas, bonita ruta y dura.
Enhorabuena Toni, a ver si sigues el ejemplo de Jaumeg y nos deleitas con una crónica

Oriol ha dit...

buaaa quina kilometrada...la Tor de Geants enacara es quedara curta...una abraçada!!

JaumeG ha dit...

Hola Oriol!!!!
Que tal? Serà que tu no pares de fer kms...Quina estàs preparant ara?.
Fins aviat, records a la Cristina.

joanjo ha dit...

I tant!

Bon un tú, Oriol, sorprendre's per fer kms...jejeje....estàs que no pares!

Ja vaig veure que havies anat a Euskal Herria.